Muzyka analizowana jako sygnał jest elektromechaniczną falą uderzeniową. Podczas jej przechodzenia przez elementy tworzące tor audio pojawiają się elektrochemiczne, elektrostatyczne i elektromagnetyczne zjawiska uboczne. Redukując miejsca i rozmiar zaburzeń sygnału spowodowanych przez ruch oraz przenikanie przez różne ośrodki rozchodzenia się tej fali można uzyskac bardziej realistyczny i interesujący efekt muzyczny. Żeby to osiągnąć należy rozszerzyć przestrzeń objętą analizą poza standardowe parametry używane do projektowania, według których sygnał muzyczny w torze systemu audio jest zmianą napięcia i nateżenia prądu elektrycznego.
W rzeczywistości sygnał ten jest złożoną i wrażliwą wibrujacą falą uderzeniową, która oddziałuje na wszystko z czym wchodzi w kontakt mechaniczny. III zasada dynamiki Newtona określa, że każda sila spotyka się z siłą o tej samej wartości i przeciwnym zwrocie. Mamy więc do czynienia z całą masa nieporządanych zjawisk ubocznych. Na przyklad, zgodnie z zasadą zachowania energii – jeśli przewod lub cewka wzbudza pole energii, które jest stratą sygnału, jeśli kolumna głośnikowa jest przetwarzą sygnał tylko w 94%, a reszta to straty między innymi cieplne, to którą część muzycznych emocji bylibyście Państwo skłonni utracić, wyrównać lub poddać kompresji?
Kondo-San i firma Audio Note od lat 70 tych ubiegłego wieku poszukiwali sposobów aby zminimalizować straty sygnału muzycznego i kompresję jego dynamiki poprzez zmniejszenie reaktywnej natury przewodników i podzespołów elektronicznych zastosowanych w torze sygnału. Przyczyną dlaczego współczesne metody stosowane w elektronice są nie do przyjecia dla uważnego słuchacza, jest to, że postulowany jest najpierw demontaż sygnału muzycznego by go następnie rekonstruować z ¨użyciem“ rozbudowanych ukladow korekcyjnych. Przeciwstawiamy się temu proponując naturalne i nieingerujące sposoby przetwarzania muzyki – staramy się nie niszczyć sygnału, a raczej starannie go chronimy przed wpływem z zewnątrz.
Do osiągnięcia tego celu należało zaprojektować własne kable, rezystory, kondensatory, transformatory, specjalne obudowy urządzeń. Nawet stosowane przez nas lutowie jest przygotowane według specjalnej receptury. Czy wielu jest producentow którzy posunęli się tak radykanie daleko?
Pomimo tego, że urządzenia Audio Note i Kondo prezentują niezaprzeczalnie niemalże „poziom doskonałości“ możliwe jest dalsze ulepszanie uzyskanej jakości dźwięku dzięki metodzie testowania opisanej w artykule Leonarda Norwitza i Petera Qvortrupa „Czy jesteś na drodze do piekła audio?“. Tekst ten dotyczy metodologii słuchania porównawczego poprzez analizę kontrastow muzycznych. Tak zatem krytyka może służyć dalszemu rozwojowi jakości brzmienia.
Podstawowym kryterium które powinno być brane pod uwagę podczas odsłuchów to ekspresja muzyczna . Przez długi czas wyniki odsłuchowych testów zarówno obiektywnych jak i subiektywnych nie stanowiły pomocy w osiągnięciu tego celu. Metody te zawodziły zarowno inżynierów projektantów podzespołów audio jak i artystów inżynierów – twórców całych systemów odsłuchowych. Jednak jeśli zakwestionować, że muzyczna ekspresja jest celem (poglądy tego typu pojawiają się tu i tam) to jak posumować piękno i siłę muzyki granej „na żywo“ w porównaniu do jakiegokolwiek odtwarzania muzyki z systemu audio? Wysoka wierność dźwięku nie znaczy tylko „małe zniekształcenia“. Nie jest tak, że w Audio Note nie uznajemy urządzeń pomiarowych. Nic podobnego! Jest ich wiele. Służą do prac projektowych, produkcyjnych, do testowania gotowych urządzeń oraz naprawy starych jeśli ulegną awarii. Mamy własne metody pomiary mocy i zniekształceń. Posunęliśmy się jednak znacznie dalej niż jednowymiarowe techniczne wnioski kryjące się za obiektywnymi wynikami.
Czysta muzyka – ponieważ nieuszkodzona i nie rekonstruowana na nowo. Czysta magia – ponieważ w ten sposób pozostaje czytelny przekaz emocjonalny niesiony przez muzykę. Czyste Audio Note.